środa, 3 lipca 2013

Jak uszyć kopertówkę

Kolejna kopertówka.
I krok po kroku jak powstała.


Potrzebne materiały:
płótno lub materiał ( najlepiej sztywny lub lekko usztywniony)
materiał podszewkowy
sztywnik krawiecki
nożyczki
szpilki
nici
igła
zatrzaski metalowe.


Wzór do wykrojenia

Według szablonu wykroiłam sztywnik, a następnie ułożyłam materiał razem z podszewką i wycięłam dodając z każdej strony szablonu 1,5 cm na podwinięcie.

linia przerywana - linia złożenia

 Ułożyłam materiał na sztywniku i żelazkiem przyprasowałam brzegi. Następnie ułożyłam podszewkę na wierzchu i przy pomocy szpilek spięłam podwijając do środka i przefastrygowałam.



Przeszyłam na maszynie .
Przeprasowałam żelazkiem na złożeniach.
Z materiału wycięłam pasek (5cm szer. i 45 cm dług.), złożyłam po długości po 1 cm do środka a następnie na pół i spięłam szpilkami. Przeszyłam ściegiem prostym na maszynie po obu stronach a po środku ściegiem zygzakowym.


Po złożeniu umieściłam pasek w górnym lewym rogu pasek złożony na pół miedzy złożonymi częściami kopertówki. Przeszyłam boki starając się po tych samych ściegach, aby nie były zbyt widoczne.

Na zakończenie przyszyłam metalowy zatrzask.


Gotowe. 



Pozdrawiam Asia.


4 komentarze:

  1. Są takie rzeczy, których potrzebuję. Należy do nich też kopertówka:) Twoja jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, z chęcią zobaczę jak Tobie wyszła. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Też sobie taką uszyję :) Dzięki za tutorial :)

    OdpowiedzUsuń