22.10.2016

238. małe rzeczy

Drobiazgi krawieckie, które ułatwiają szycie.


1. Przyrząd do wciągania gumy lub tasiemki.


 Wystarczy umieścić między szczypcami gumą i przesunąć kółeczko żeby zacisnąć.




2. Pędzelek do czyszczenia maszyn.


Jak kupujemy maszynę to jest w zestawie ale dużo mniejszy. Ten ma ok 15 cm i dzięki szczoteczce dociera do wszystkich zakamarków. 


3. Sztyft do czyszczenia przypalonych żelazek.


Ja raczej nie przypalam ale wykorzystuję go do czyszczenia żelazka kiedy używam kleju do tkanin jak szyję aplikacje. Niestety przy większej ilości roztopiony się przypala i brudzi tkaniny. 


4. Liniał magnetyczny.


Ułatwia szycie w równej odległości od krawędzi a mocowanie na magnes jest proste, szybkie i mocne.






5. Nici do fastrygowania.


Niby każdymi nićmi można fastrygować ale te są rozpuszczalne w wodzie. Czyli fastrygujemy daną rzecz i nie musimy się męczyć przy jej usuwaniu (zwłaszcza wtedy kiedy przeszyjemy nitkę maszyną). Wystarczy zamoczyć i nitka zniknie. 




Pozdrawiam Asia.

3 komentarze:

  1. Nie miałam pojęcia że istnieją takie rozpuszczalne nici ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię takie gadżety a tymi nićmi to mnie zaskoczyłaś. Ciekawe czy u mnie coś takiego dostanę . Mogłabyś podać jak się dokładnie nazywają te nici? Dziękuję i pozdrawiam Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabryka Nici ANANDA AQUARENA
      Kupiłam na allegro za niecałe 10 zł

      Usuń